Kiskon Kirkkojärven hoitosuunnitelma vuosille 2022-2027

Suomen erityissuojeluvesistöihin kuuluvan Kiskon Kirkkojärven ekologinen tila on pysynyt pitkään välttävänä. Toimenpiteitä järven tilan parantamiseksi on tehostettava.

Kiskon Kirkkojärven hoitoyhdistys on tehnyt Kirkon Kirkkojärvelle hoitosuunnitelman, jonka tavoitteena on nostaa Kirkkojärven ekologinen tila hyväksi vuoteen 2027 mennessä. Hoitosuunnitelmassa on 17 toimenpidettä, joiden toteuttaminen vaatii laajaa yhteistyötä eri toimijoiden kanssa, järven ranta-asukkaiden aktiivisuutta ja myös ulkopuolista rahoitusta. Järven tila saadaan hyväksi, mikäli suunnitelmassa esitetyt toimet toteutetaan. Kiskon Kirkkojärven hoitoyhdistys pyrkii toimissaan voimakkaasti edistämään suunnitelman toteutumista.

Lue koko suunnitelma. (pdf 2.4 Mb)